To morajo vedeti delodajalci
Pomembni higienski ukrepi za podjetja
V veliki meri lahko sami preprečimo širjenje bolezni v podjetju. Glavni pogoj za to so dobri higienski ukrepi, ki jih sodelavci tudi upoštevajo.
V tem prispevku boste izvedeli, katera higienska pravila lahko določite in kako lahko svoje zaposlene motivirate, da se jih bodo tudi držali. Najprej bi vas radi opomnili na prednosti dobre higiene v podjetju.
Katere so prednosti dobre higiene?
- zdravi in produktivni sodelavci
- manj odsotnosti
- višja produktivnost
- večji promet in nižji stroški
Za optimalno zaščito
Kakšna je razlika med higieno v podjetju in osebno higieno?
Higiena v podjetju
Pod higieno v podjetju razumemo čistočo proizvodnih prostorov, delovnih mest in delovnih sredstev. Za to je odgovorno vodstvo podjetja. Povsod, kjer se zadržuje veliko ljudi, npr. v proizvodnih halah in pisarnah, obstaja nevarnost širjenja klic in virusov, zaradi katerih prisotni zbolijo. Da bi to preprečili, vam priporočamo, da določite naslednja higienska pravila in se jih strogo držite. Za dobro higieno v podjetju naj vodstvo uvede in dosledno izvaja naslednje tri pomembne ukrepe.
Organizirano čiščenje
Redno, temeljito čiščenje vseh prostorov v podjetju je alfa in omega dobre higiene v podjetju. Posvetiti se je treba predvsem prostorom, kjer se izmenja veliko ljudi, kot so toaletni prostori in pisarniške kuhinje.
Naš praktičen kontrolni seznam za optimalno čiščenje pisarn vam bo pomagal sestaviti konkreten načrt čiščenja. Očistiti je treba tudi vaše proizvodne prostore.
Redno zračenje
Vpliva zraka v prostoru na zdravje vaših zaposlenih ne gre podcenjevati. V slabo prezračenih prostorih se povzročitelji bolezni hitreje razmnožujejo in širijo. Zato vam priporočamo, da pisarniške prostore večkrat dnevno zračite 3 do 10 minut, tako da na široko odprete okna.
Higiena pitne vode
Ali imate v vaši stavbi napeljavo pitne vode? Voda je pokvarljivo živilo in zaradi nje lahko vaši zaposleni zbolijo, na primer zaradi bakterije legionele in E. Coli. Vaša odgovornost je, da je kakovost pitne vode vedno neoporečna.
Osebna higiena
Na področje osebne higiene spadajo vsi ukrepi, ki so namenjeni osebni čistoči zaposlenih in njihovih delovnih oblačil. Čisto delovno okolje je mogoče zagotoviti samo, če higieno na obeh ravneh jemljemo resno. Naslednja štiri pravila morajo upoštevati vsi zaposleni. Vodstvo podjetja pa jim lahko pri tem pomaga, na primer z vizualnimi opombami in izobraževanji.
Ne pozabite na umivanje rok
Redno umivanje rok z milom je učinkovito sredstvo za preprečevanje širjenja klic in virusov, ki povzročajo bolezni. Metoda je pri tem ključnega pomena.
Pomembno je tudi, da si vaši zaposleni roke umivajo ob pravem času, na primer:
- pred obroki,
- po obisku stranišča,
- po kihanju, kašljanju ali izpihovanju nosu,
- po stiku z nevarnimi snovmi ali odpadki,
- po stiku s potencialnimi kontaminiranimi površinami (npr. vratnimi kljukami in stopniščnimi ograjami).
Higiena kašlja in kihanja
Četudi so nas to učili že starši, je vseeno dobro, da svoje zaposlene opomnite na pravilno vedenje.
- Vedno se je treba obrniti stran od drugih, ko kihate ali kašljate.
- Če jo imate, je najbolje, da uporabite robček za enkratno uporabo, ki jo nato zavržete.
- Kihnete ali zakašljate lahko tudi v svoj komolčni zgib, nikoli pa v odprto dlan.
- Zatem si roke vedno umijte z milom ali pa uporabite sredstvo za razkuževanje.
Redno tuširanje in preoblačenje
Čista oblačila, prijeten telesni vonj, negovani nohti in umiti lasje ne pustijo zgolj dobrega vtisa, temveč so tudi higienični. Zlasti v panogah, kot je gastronomija ali živilska industrija, je temeljita telesna higiena neizogibna.
Za večino zaposlenih je to verjetno samoumevno, ampak obstajajo izjeme. V takšnih primerih morajo nadrejeni zaposlene prijazno opozoriti, naj pazijo na telesno higieno.
V primeru bolezni ostanite doma
Če ste bolni, ostanite doma. Na žalost pa se pogosto kljub temu odpravite na delo. Svojih sodelavcev namreč ne želite obremenjevati z dodatnim delom ali jih pustiti na cedilu. Če pa nato okužite druge, naredite več škode kot koristi.
Od vodstva podjetja je odvisno, da ustvari ustrezno kulturo podjetja in pravila, ki zaposlenim omogočajo, da si brez slabe vesti opomorejo od bolezni. Svojim zaposlenim lahko na primer odobrite, da določeno število dni ostanejo doma, ne da bi jim bilo treba predložiti zdravniško potrdilo.
Kako lahko svoje sodelavce motivirate, da bodo upoštevali higienske standarde?
Pojasnite, zakaj je treba upoštevati pravila
Vaši zaposleni bodo higienske predpise bolje upoštevali, če bodo razumeli, zakaj je to koristno. Utemeljitev ni samoumevna. Pojasnite jim, kakšen vpliv lahko ima pomanjkljiva higiena na podjetje in vsakega zaposlenega in kako lahko vsak posameznik pripomore k preprečevanju bolezni.
2. Naj bo čim bolj preprosto
Novi načini vedenja, kot je redno umivanje rok, nam pridejo v navado samo, če jih je preprosto izvajati. Tako mora biti na straniščih vedno dovolj mila in papirnatih brisačk, da si lahko vsakdo pravilno umije in obriše roke. Včasih je pot do umivalnice predolga. V tem primeru lahko postavite postaje za razkuževanje rok in tako vedno omogočite dobro higieno rok.
3. Redno opominjanje
Vaši sodelavci si morajo higienske predpise zapomniti. Vizualni pripomočki, kot so strateško postavljeni plakati in oznake, bodo poskrbeli za to, da bodo vaši zaposleni pomembne napotke vedno imeli pred očmi. Lahko na primer tudi redno pošiljate e-pošto na to temo in izvajate posebna izobraževanja.
Stopite v stik z nami!
Za dodatne informacije smo vam vedno na voljo na brezplačnem telefonu.